Monday, December 27, 2010

Bye bye 2010

Bunyi teruja menyambut tahun baru kah? taklah...cuma banyak detik cemas yang berlaku tahun 2010 ini lalu ingin segera disimpan rapi memori 2010. Pastinya 2010 bukan tahun bertuah, banyak sangat yang dikendong dan dipikul biarlah disimpan aja dlm benak memori ini dan tak perlu dikongsi. Segala kehilangan diredhai, segala ujian dihadapi, segala masalah ditempuhi dan segala keperitan dirasai moga menjadi bekalan menghadapinya di hari-hari mendatang.

Bukan semuanya pedih dan perit, ada yang manis...biasalah tuhan menduga tak pernah berhenti. Cuma kekadang dugaan itu bisa melemahkan semangat. Dugaan itu maknanya tuhan sayangkan kita kan?. Kerana dugaan itu juga yang dapat meyedarkan kita dari kelalaian, kebongkakan dan kealpaan.

Harapan pastinya menggunung tinggi pada 2011, tidak ada yang lebih bermakna melainkan kesihatan yang baik buat diri ini dan juga yang disayangi serta dimurahkan rezki dan kebahagian dunia dan juga akhirat.

Bagi setiap denyut jantung ini ku panjatkan syukuran terhadap rezki dan kasih sayang Ilahi yang melimpah dan tak jemu sungguh pun hambanya ini sering terlupa dan terabai mengingatinya. Semoga aku bisa menjadi manusia yang lebih baik dan lebih taat mengingatinya.

Semoga 2011 dapat ku jalani dengan tabah dan moga hidupku ini dipandu oleh rahmat dan pedomanMu...Selamat tiba 2011 dan doa ini jua untuk kalian. Yea, saya sudah ingin bye2 2010.

No comments:

Post a Comment