Saturday, May 1, 2010

Kehendakmu melemaskanku

N3 ini di khaskan untuk i meluah rasa. Akan lengthy, so xnk baca pun xpe...ada aku kesah?!

Alkisahnya ada sorang hamba Allah so called kaya sebab gaji sebulan puluhan ribu, bongkak sebab dia ingat dgn status dia, dia boleh pijak orang bila kemahuan tak dituruti dan jahil bila dia sepatutnya lebih arif dariku tapi mengaplikasikan-niat menghalalkan cara dan pentingkan diri sendiri kerana akan buat apa sahaja janji dia dapat apa yang dia nak...ishk ishkk ishkkk mari kita panggil beliau 'VIP


Nature kerja i tidak akan i mention di sini-pada yang tahu tahula...yg tak tahu-tak penting pun utk kamu tahu...menyebabkan i terjerumus dengan golongan-golongan ini. Hakikatnya i punya aturcara untuk dipatuhi dan panduan+budibicara,siapa yang cipta panduan ni?of course my superior la. Tapppiiii...just because da VIP is their fren..peraturan tersebut adalah tidak terpakai...(aturcara tersebut hanya diguna pakai pada orang2 sekin, org yg takda kabel, orang kampung,technicion, mat-mat despatch yang punya anak ramai, tanggungan byk-gaji RM1500K duk rumah menyewa aje? Ishhk ishk sihkkk...adilkan dunia ini...So me, akan jadi kambing hitam yg akan memeras dari yang tidak punya dan let go aja pada yang confirm bleh bayar punya....Ya Allah ko lindungilah aku sesungguhnya aku tidak redha dan aku tahu kelak aku pasti ditanya.

Seriusly, tindakan ku tidak langsung berpaut pada keegoan atau besar kepala atau ekor,,,cuma lebih kepada seorang nerd yg cuma melindungi diri sendiri kerana dah kata ada peraturan, i follow la..tidak la nokkk tahu ''u made it for u to break it' konsepnye! Tapi sekarang i faham dah konsep itu,,sungguh keji!

Berbalik kepada VIP ni, bila keinginannya tak dipenuhi...(maksudnya kalau ada botol, dah ada isinya cuma tak penuh) dia tetap tidak puas hati dan mencanang namaku serta mengorak langkah men-tarnish my good name...syabas!anda berjaya melakukannya. Jadi tidak perlu tunjukkan i langit itu tinggi mana kerana kamu juga tidak tahu tinggi mana langit itu kannnn...

Ini bukan kali pertama i terjerumus dengan golongan ini, yang lain seakan-akan faham tapi yang ini ishk..ishkk ishkk...dia fikir status dia setinggi langit agaknya. Akibat tersepit dan terpenyek i beralah....konsep ikan billis dan ikan paus terpakai di sini.takpe la...dengan ini saya dengan besar hati jemput beliau ke divine court kelak lagi pun kita semua memang akan ke sana dan kerana i memang tak redha dengan apa yang dia buat pada i.Bukan tak redha dgn keputusan i sebab bukan masuk poket i pun kalu u bayar hatta 1 juta pun tapi atas tindakan desperado dia mencanang namaku pada superior dan mengugutku.. i bukan la seorang yang tawaduk tapi bila orang yang sepatutnya dapat memayungiku dalam tugasan ini tidak dapat i harapkan, i yakin i punya Yang Esa yang melihat dan mendengar aku tidak pernah tidak yakin berpaut padaNya. I yakin doa orang yang teraniya itu makbul.

Towards the end...i baru dapat tahu pemerasan yg dilakukan pada ku kerana ingin menyelesaikan "Hutang Duniawi"sebelum berangkat ke Mekah....hahahhaaahaaaa lawak tak? lawak lawak lawak..."nak bayar hutang tapi nak free",,,macam mana tue yea??geli perut ku rasanya....takpeala i doakan semoga ibadahnya diterima di sana tapi ingat dosa sesama manusia tak lepas tau...ku berdoa dari kejauhan di balik awan jela yea.

2 comments:

  1. nik..call me..tak paham.. hihihihih

    ReplyDelete
  2. lmbt bc ur comment sowri laling...arini br terbaca hihihi...anyway thnxs for calling me at least released dah lpas ngadu kat ko.

    ReplyDelete