Friday, August 14, 2009

Semalam

Semalam saya sakit...
sakit perempuan setiap bulan
lalu saya balik awal

Semalam suami saya pujuk saya
kerana saya jiwa kacau
tapi saya sudah ok sekarang
sakit pun makin kurang

Semalam kakak saya suruh g jumpa doktor
tapi saya rasa tak perlu
kerana saya rasa saya ok
tapi saya pun tak pasti saya ok atau tak
sebab saya bukan doktor

Bila saya fikir balik...
saya ok sebenarnya
cuma keadaan sekeliling saya membuatkan saya tidak ok
tapi saya cuba jadi positif atau tampil positif

Tak mengapa,
selagi saya boleh tahan, saya akan tahan
waktu saya belum kahwin pun sekeliling banyak beri tekanan kepada saya
kadang-kadang saya tewas tapi saya hanya doakan yang terbaik
Dia lagi tahu dari saya kerana Dia maha kuasa
jadi saya tidak sepatutnya stresskan!

Hari ini ada makan-makan di tempat kerja saya
saya rancang berbagai-bagai
tapi akhirnya saya sakit
nasib baik main dishes saya tempah dari caterer

Saya hanya mampu buat choc cake aje
itupun toppingnya runtuh kerana cair
saya tak daya nak tunggu lama untuk dia pekat kerana saya sakit.
Jam 10.30 saya ada jemputan makan pagi...menunya mengancammm

saya tak tahu macam mana nak buat penutup dalam entry ini
jadi fullstop jela [.]

No comments:

Post a Comment