Tuesday, August 4, 2009

Cuba berlapik sikit

Conversation ym dengan kenalan lama (xrapat sangat punn):

Ann (bukan nama sebenar) : sihat ker?
Me : sihat

Ann : Dah ada isi ker
Me: xda lggg (sad sign)

Ann : Bajet ker?
heheheee gurau jer...
Me: (cool sign)

Ann: (Smile sign)
marah ker?
Me: xla

Ann: ada makan ubat ker?
Me: xla, asal tanya pelik-pelik nie?kami manual jer...

Ann: abang keja kat ner?
Me: d dmsara

Ann:ok ke lepas kawin nie? ada masalah xdgn abg...?
Me: ok jer..seronok lepas kawin nie rasa nak dakak jah

Ann: gaji berapa skrg?
Me: dah keja gomen skrg ni

Ann: yela gaji berapa
Me:Dah bukan lwyr dah

Ann:kira pangkat skrg bukan lwyr la
Me: tak dh

Ann: jwtan apa?
Me: PUU

Ann:Mesti mahal gaji kan
Me: ala standard gomen la

Ann: saya pun nak msk gomen gak-masukkan saya leh x?
Me: (silent)

Ann: Chat ni xpea ker?Bos xmarah ker?ker xbyk kerja?
Me:muahahaha

Ann: Ooo lupa u bos...
Me:(smile) atas ada bos lagi la

Ann: heheeheee makan gaji bute ek
Me:ala standard la, u chat ni bos xmarah ker?

Ann: Best ler keja mcm tuh...
Me:(silent)

Ann:nakkk, pastu balik kul brapa?
Me:kul 5, isi la borang

Ann:ada orang dalam ker?
Me:xda pun, cuba nasib gitu jela

Ann: senangla masuk gitu her
Me:rezki

Ann: xpeala u pandaikan
Me: sebab yang mintak bukan kita sorang-beribu

Ann: tol mmg punnn...
Me:gomen ni lain, bukan nak tgk pandai jer

Ann: Naper lak?
Me:Karektor pun dia nk tgk gak

Ann:habis nk apa? ooo ok le...
Me:if nk tgk pandai tgk result cukup la kan...ni nk kena itvw sampai 2x

Ann: susah gak kan
Me:mmg susah

Ann: abg keja gov gak ker?
Me:tak private

Ann:jadi org KL je la u
Me: tak juga-gov ni transferable

Ann: susah gak
(sign out)

Tazkirah- Bila bercakap kenala berlapik...mungkin niat kita bukan untuk menyinggung perasaan sesiapa tetapi dalam tidak disedari tutur kata bisa meruntunkan jiwa seseorang. Oleh itu sebelum bertanya atau memberi kenyataan apa-apa fikir-fikirkan dahulu. Pepatah melayu ada menyebut terlajak perahu boleh diundur terlajak kata tak boleh tarik balik daaa...?renung-renungkan....selamat beramal

No comments:

Post a Comment